Hoe kies je de juiste animatiestijl?

Cartoon, 2D, 3D, karakter; er zijn tientallen animatiestijlen. Hoe voorkom je keuzestress en maak je fluitend de juiste keuze?

Het voorkomen van keuzestress is eenvoudig. De weg ernaar toe is minder makkelijk. Het belangrijkste is het moment waarop je een stijl kiest. Animatiestijlen zijn namelijk een middel, geen doel. Voordat de beslissing over deze middelen valt, is er al een heel traject afgelegd. Met vragen zoals: Wat is je doel, waar ligt je focus? Welke boodschap wil je overbrengen, wat is de essentie. Hoe ziet het profiel van je doelgroep eruit?

DNA

Om alle vragen goed te beantwoorden, kruipt ROI Animations in het DNA van je bedrijf. Met het resultaat van onze inventarisatie maken we een script. Na eventuele feedback en goedkeuring van dit script maken we een storyboard. In het storyboard komt je verhaal in getekende frames tot leven. Vervolgens kijkt ROI Animations samen met jou of dit storyboard overeenkomt met het DNA van je bedrijf.

Organisch

Vervolgens starten we met het maken van de animatie. Aan de hand van de eerder vastgestelde uitgangspunten voor het animatieproces, leggen we je een aantal stijlen voor. Zo kom je op organische wijze tot een keuze. Fluitend kies je de stijl die bij jouw bedrijf en boodschap past. En wij genieten van ons geloof in het waarom en het honderd procent uitbeelden van je boodschap. Zo maken we samen een krachtige animatie in de juiste stijl.

Benieuwd naar hoe het DNA van jouw bedrijf te vangen is in een animatie? Kom langs om vrijblijvend te sparren.