Reclames, borden, nieuws; waar je ook bent, informatie prikkelt je brein. Als je animatie inzet als marketingtool sta je met 1-0 voor in de informatiejungle. Waar komt die voorsprong vandaan?
De hele dag scan je bewust en onbewust informatie. In een fractie van een seconde bepaal je of iets je aandacht waard is. Een animatie met een kort en krachtig verhaal sluit naadloos aan bij dit gedrag. De vier kenmerken van een animatie zorgen voor deze voorsprong.
1* combinatie van beeld en woord
Onze hersenen verwerken afbeeldingen vele malen sneller dan tekst. Een animatie vertaalt een (complex) verhaal in beeld met woorden, eventueel versterkt met een voiceover. Zo communiceer je kort en krachtig je boodschap.
2* bindende blikvanger
Door de korte en krachtige structuur van het verhaal is er geen instapdrempel. Je zet de animatie zelf aan of je stapt in en uit op het moment dat je aanhaakt. Door de actieve rol van de kijker verbindt hij zich daadwerkelijk met wat hij ziet. Kortom: aandacht voor je boodschap.
3* flexibel, creatief en tijdloos
Waar het maken van een film beperkingen kent door het weer, licenties en de beschikbaarheid van acteurs, biedt een animatie volop ruimte voor creativiteit. Je bouwt je verhaal met eigen karakters en typische kenmerken. Daarbij kan de boodschap op elk moment relatief makkelijk aangepast of uitgebreid worden.
4* zet je merk in beweging
Het karakter van je animatie krijgt vorm in de omgeving van je bedrijf. Door het meenemen van je huisstijl in de vormgeving van de animatie komt je merk in beweging. Zo krijgt je merk een actieve uitstraling.