Je wilt je telefoon wegleggen, maar een beeld trekt je aandacht. Gelijk gaan je zintuigen weer aan. Je kijkt, hoort, voelt en …
Grote kans dat een succesvolle bedrijfsanimatie je verleidde. Waarin schuilt het geheim van dit marketingmiddel? Om deze vraag te beantwoorden, stellen we eerst vast wat een bedrijfsanimatie is. Het is een bondige presentatie van je bedrijf of dienstverlening. In één minuut krijgt de kijker antwoord op de volgende vragen: wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe.
Kortom het creëren van een succesvolle animatie vraagt ook wat van jou als opdrachtgever. Is er een bewuste focus op de doelstelling van je bedrijf? En is een bedrijfsanimatie hiervoor het juiste communicatiemiddel?
Een meubelmaker met ambachtelijk handwerk heeft meer baat bij een bedrijfsfilm met echte beelden van zijn werk. Maar voor communicatie over een privacy gevoelige dienstverlening is een neutrale animatie perfect.
Met een heldere focus stellen we vervolgens vast wat het doel is van de bedrijfsanimatie. Een brede profilering van je merk of een uiting van de toegevoegde waarde van je aanbod. Ook hier geldt dat een bewust keuzeproces bijdraagt aan de kwaliteit.
Immers bij alles wat ons voor ogen komt, leggen onze hersen razendsnel verbanden om de informatie te ordenen. Dit betekent dat een animatie de kijker vanaf de eerste seconde visueel moet boeien. Beelden onderstreept met woorden die de kijker uitnodigen om zijn geluid aan te zetten. Een stem die precies aansluit bij het geschetste plaatje. Een vrolijke klank bij een zonvakantie specialist en een serieuze toon bij de belastingdienst.
Oftewel het geheim van een succesvolle bedrijfsanimatie schuilt in aandacht, samenwerking en maatwerk van A tot Z.
Nieuwsgierig naar hoe we jouw bedrijf ‘verbeelden’?